Unidade 13. ESTACIÓNS CON XOGOS POPULARES. Sesión 24.
|
Obxectivos.
Traballar en equipo de
forma autónoma e coordinada.
Mellorar o traballo de coordinación visomotora, concentración, habilidade e precisión manual.
Coñecer
os xogos populares da nosa zona.
Materiais.
Xogos de
petanca, bólas, zancos, aro e gancheta, aros, tizas,piedras...
|
PARTE INICIAL.
Recordamos a dinámica da clase (traballo por estacións). Pedímoslles que
traballen en equipo e que se organicen de forma autónoma.
Nos cambios de estación deben deixar as estacións recollidas para o
seguinte equipo.
|
PARTE PRINCIPAL.
Organizamos 4 estacións onde os alumnos traballarán
diferentes xogos populares.
Hai diferentes formas de pintala no chan pero a máis
común é esta: Píntase un cadrado co número 1 dentro, logo outro cadrado co 2,
outro co 3, intentando que sexan máis ou menos iguais. No cuarto piso do peletre
píntanse dúas casas, unha co número 4 e ao seu lado outra co 5. A casa
superior ocúpaa o 6 e as dúas últimas son tamén casas dobres cos números 7 e
8. Logo outro piso cunha soa casa co número 9. A continuación debuxarase unha
casa co número 10.
O xogo comeza tirando unha pedra pequena (tamén chamada peletre) no cadrado número 1, intentando que a pedra caia dentro do cadrado sen tocar as raias externas. Comézase a percorrer o peletre a pata coxa sen pisar as raias, gardando o equilibrio ata que se chega ao cuarto piso onde hai dúas casas e podemos apoiar os dous pés. Seguimos o número 6 a pata coxa e novamente no 7 e o 8 apoiamos os dous pés. Agora hai que volver ao número 1. Debemos saltar e darnos a volta sen pisar as raias e desfacer o mesmo camiño ata o número 1 onde nos agacharemos a pola pedra sen apoiar o outro pé.
Se non pisamos raia continuamos o xogo agora tirando a
pedra na casa número 2 e repetindo o mesmo. Se a pedra non caese na casa
número 2 ou tocase raia pasaría a quenda ao seguinte xogador. O obxectivo é
tirar a pedra nas demais casas sucesivamente. Quen remate antes a rolda gaña.
Tamén faremos outras estrículas diferentes con menos
cadrados e faremos a caracola.
Ao comezar o xogo lánzase o boliche dende unha
circunferencia de lanzamento que debe colocarse como mínimo a 1 m de calquera
obstáculo. Para que o devandito lanzamento sexa válido, o boliche debe quedar
a unha distancia entre 6 e 10 m da circunferencia de lanzamento e polo menos
a 1 m de calquera obstáculo.
Despois, cada xogador lanza, por quenda, tres bólas na
modalidade individual e en dobres (dous equipos de dous xogadores) e
dous se se xoga por tríos (dous equipos de tres xogadores). Os lanzamentos
poden ser de tres tipos: de aproximación ao boliche; de "tiro" para
intentar afastar unha bóla dun xogador contrario golpeándoa; e de
"apoio", facendo rodar a bóla para achegar máis unha propia ao
boliche ou para afastar unha contraria.
Si ao final desta partida, o equipo vermello ten unha bóla máis preto do boliche que calquera bóla do equipo azul. O equipo vermello gaña un punto. Si hai dúas bólas do equipo vermello máis preto do boliche que calquera bóla do equipo azul. O equipo vermello gaña dous puntos. Unha vez concluída a partida, cada bóla que se encontre máis preto do boliche que as dos contrarios apúntase un punto. Gaña o xogador ou o equipo que chegue antes, xeralmente, a trece puntos para partidas entre xogadores individuais ou equipos de dobres ou a quince puntos no caso de tríos.
Os alumnos
poderán experimentar e xogar co aro e a gancheta de ferro que temos na
escola, ademais poderán aprender a andar nos zancos. Temos zancos de plástico
e de madeira. Os alumnos e os profesores libres poderán axudarlles a andar
con eles.
Para
xogar ás bólas debuxaremos un círculo de 2 metros de diámetro. Cada xogador
terá unha bóla. Empezaremos lanzando as bólas dentro do círculo. O obxectivo
é botar fóra do círculo as bólas dos nosos compañeiros sen que saia a nosa.
Os xogadores decidirán unha quenda de tiros. Cada xogador pode realizar un
tiro, pero se conseguen dar á bóla doutro repiten tiro.
|
VOLTA Á CALMA.
Recollemos
o material e comentamos que estación nos gustou máis, que xogos coñecían e
practicaran antes, que xogos quererían repetir nas sesións de educación
física...
|
OBSERVACIÓNS.
|
Unidade 14. ESTACIÓNS CON XOGOS POPULARES. Sesión 25.
|
Obxectivos.
Traballar en equipo de
forma autónoma e coordinada.
Mellorar o traballo de coordinación visomotora, concentración, habilidade e precisión manual.
Coñecer os xogos populares da nosa zona.
Materiais.
|
PARTE INICIAL.
UN, DOUS, TRE, PÉS QUIETOS.
Consiste en alcanzar unha parede sen que o que panda
vexa moverse aos participantes.
Un dos xogadores vólvese contra unha parede e o resto colócase detrás del a varios metros de distancia. O primeiro canta a seguinte canción:
Un, dous, tres!
Pés quietos!
Mentres dura a canción, os participantes achéganse rapidamente e paran cando esta remata. O que panda se xira rapidamente e se pilla alguén en movemento, este deberá retroceder ata a liña de saída. Entón, volve cantar a canción e así sucesivamente.
O xogo continúa ata que todos os xogadores tocaron a
parede. O último que o conseguiu será o seguinte en pandar.
Nos cambios de estación
deben deixar as estacións recollidas para o seguinte equipo.
|
PARTE PRINCIPAL.
Organizamos 4 estacións onde os alumnos traballarán
diferentes xogos populares.
|
VOLTA Á CALMA.
Recollemos
o material e comentamos que estación nos gustou máis, que xogos coñecían e
practicaran antes, que xogos quererían repetir nas sesións de educación
física...
|
OBSERVACIÓNS.
|
Ningún comentario:
Publicar un comentario